Ongeveer een week, misschien anderhalve
week, voor de kerst kochten we bij de Dekamarkt een doos Celebrations, met de
bedoeling er wat van te gebruiken voor een kleine kerstattentie, en wat er over
bleef dat zagen we dan wel 😉 Ja dat werd natuurlijk proeven hè, dat
snap je. Maar ik vond er een vreemd smaakje aan zitten en Rob zei het ook. We
hebben er nog een paar geproefd, want je wilt het zeker weten natuurlijk, maar
het zat door de hele doos, bij alle smaakjes. Het leek wel of er
schoonmaakmiddel in zat. Niet zo slim misschien om dan nog een paar smaakjes te
proberen. Aan de doos of de verpakking van de chocolaatjes was niets te zien,
geen gaatje, geen lekkageplek of iets dergelijks, niks. Ik heb de
kerstattenties maar weer leeg gehaald en er iets anders op verzonnen, de doos met het restant bewaard, en ik heb
Celebrations via hun site een berichtje gestuurd. Toch zeker een
week voor de kerst.
Ik kon mijn verzonden bericht nergens terugvinden, op de een of andere manier
is dat misschien wel afgeschermd, maar goed, je hoopt er het beste van. Toen ik
21 januari nog geen enkele reactie ontvangen had, zelfs geen
ontvangstbevestiging, heb ik de doos er maar eens bij gepakt op zoek naar een
contactadres of zo. En toen heb ik dezelfde klacht nog maar eens
verstuurd, nu via de site van Mars. Het
contactformulier heb ik geprint zodat ik in ieder geval kon zien wat ik wanneer
verstuurd had. Bij het verzenden kreeg ik de melding dat er zo snel mogelijk
contact opgenomen wordt. En dat was heel snel, de volgende ochtend al!
Ze wilden nog wat informatie van me over de verpakking, waar en wanneer ik het
gekocht had en mijn adresgegevens. Dat heb ik direct opgestuurd en ik kreeg ook
gelijk antwoord terug:
Beste Kitty,
Bedankt voor je welwillende medewerking
en de aanvullende informatie. Dit was bijzonder behulpzaam.
We vinden het vervelend dat het product
niet zo smaakte als je van ons gewend bent. Het spijt ons dat dit gebeurd is.
Chocolade is een product dat in het
algemeen gevoelig is voor de overname van geuren en smaken van andere
producten. Mogelijk is de afwijkende smaak daarom tijdens opslag of transport
ontstaan. De fabriek houdt klachten als deze nauwlettend in de gaten en doet er
alles aan om herhaling in de toekomst te voorkomen.
En je raadt het vast al:
Als dank voor je moeite en excuses voor het ongemak sturen wij je graag een
vervangend product en een extraatje. DHL zal je op de hoogte brengen voor het
bezorgmoment. Smakelijk.
En verder:
Wij hopen natuurlijk dat je blijft
genieten van onze Mars producten en wensen je een prettige dag verder.
Mocht je na het lezen van deze e-mail
nog vragen hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Milena
Consumentenservice
Mars Nederland B.V.
Netjes afgehandeld denk ik, al is het
onderzoek misschien vrij summier. Dat er dan iets ter compensatie wordt
gestuurd is niet ongebruikelijk denk ik, al was het daar echt niet om te doen. Maar
toch, best leuk denk ik, we zijn benieuwd wat DHL komt brengen.