vrijdag 24 januari 2025

Celebrations

Ongeveer een week, misschien anderhalve week, voor de kerst kochten we bij de Dekamarkt een doos Celebrations, met de bedoeling er wat van te gebruiken voor een kleine kerstattentie, en wat er over bleef dat zagen we dan wel 😉 Ja dat werd natuurlijk proeven hè, dat snap je. Maar ik vond er een vreemd smaakje aan zitten en Rob zei het ook. We hebben er nog een paar geproefd, want je wilt het zeker weten natuurlijk, maar het zat door de hele doos, bij alle smaakjes. Het leek wel of er schoonmaakmiddel in zat. Niet zo slim misschien om dan nog een paar smaakjes te proberen. Aan de doos of de verpakking van de chocolaatjes was niets te zien, geen gaatje, geen lekkageplek of iets dergelijks, niks. Ik heb de kerstattenties maar weer leeg gehaald en er iets anders op verzonnen, de doos met het restant bewaard, en ik heb Celebrations via hun site een berichtje gestuurd. Toch zeker een week voor de kerst.

Ik kon mijn verzonden bericht nergens terugvinden, op de een of andere manier is dat misschien wel afgeschermd, maar goed, je hoopt er het beste van. Toen ik 21 januari nog geen enkele reactie ontvangen had, zelfs geen ontvangstbevestiging, heb ik de doos er maar eens bij gepakt op zoek naar een contactadres of zo. En toen heb ik dezelfde klacht nog maar eens verstuurd,  nu via de site van Mars. Het contactformulier heb ik geprint zodat ik in ieder geval kon zien wat ik wanneer verstuurd had. Bij het verzenden kreeg ik de melding dat er zo snel mogelijk contact opgenomen wordt. En dat was heel snel, de volgende ochtend al! Ze wilden nog wat informatie van me over de verpakking, waar en wanneer ik het gekocht had en mijn adresgegevens. Dat heb ik direct opgestuurd en ik kreeg ook gelijk antwoord terug:

Beste Kitty,

Bedankt voor je welwillende medewerking en de aanvullende informatie. Dit was bijzonder behulpzaam.
We vinden het vervelend dat het product niet zo smaakte als je van ons gewend bent. Het spijt ons dat dit gebeurd is.

Chocolade is een product dat in het algemeen gevoelig is voor de overname van geuren en smaken van andere producten. Mogelijk is de afwijkende smaak daarom tijdens opslag of transport ontstaan. De fabriek houdt klachten als deze nauwlettend in de gaten en doet er alles aan om herhaling in de toekomst te voorkomen.

En je raadt het vast al:

Als dank voor je moeite en excuses voor het ongemak sturen wij je graag een vervangend product en een extraatje. DHL zal je op de hoogte brengen voor het bezorgmoment. Smakelijk.

En verder:

Wij hopen natuurlijk dat je blijft genieten van onze Mars producten en wensen je een prettige dag verder.
Mocht je na het lezen van deze e-mail nog vragen hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,
Milena
Consumentenservice
Mars Nederland B.V.

Netjes afgehandeld denk ik, al is het onderzoek misschien vrij summier. Dat er dan iets ter compensatie wordt gestuurd is niet ongebruikelijk denk ik, al was het daar echt niet om te doen. Maar toch, best leuk denk ik, we zijn benieuwd wat DHL komt brengen.

7 opmerkingen:

Marjolijn van Elsberg zei

Fijn opgelost en nu maar delen want alles zelf opeten is natuurlijk geen goed idee. We horen vast nog wat je als extraatje kreeg.

Bettie zei

Dat is netjes!

conny's quilts en creaties zei

Fijn dat er nu wel goed en snel op jouw klacht werd gereageerd. Ben benieuwd wat ze je sturen.

Elizabeth zei

Het was maar goed dat jullie er toch een paar hadden geproefd. Want anders hadden ze mooi in al je kerstattenties gezeten...

Josephine zei

Nu hebben ze wel correct gereageerd maar net wat je zegt, hoe onderzoeken ze dat dan precies, hun uitleg is wel een beetje simpel vind ik. Ben benieuwd hoe de doos die onderweg is ook vreemde smaakjes heeft. Waant de doosjes zijn best heel stevig en kan me niet voorstellen dat een ander product met een sterke geur zo'n hele doos onsmakelijk maken. Of het moet een kilo schoongemaakte uien zijn waar de doos naast lag, haha.

Frederika zei

Fijne reactie. Dan wordt je wel serieus genomen

Annelies zei

Denk je om je lijn? 😂😂